The Urban Legend

The Urban Legend

Crossroads

In 2008 begon Gaëtan als student te werken bij een uitzendkantoor voor horecamedewerkers te Leuven. Met een bagage in logistiek management en het verzekeringswezen werd echter de keuze gemaakt om voor dit kantoor te blijven werken en door te groeien naar een vaste job.

In februari 2011 beslist Nick om te gaan werken bij een uitzendkantoor  voor bedieningsmedewerkers in de horeca. Met een achtergrond van politieke wetenschappen aan de KUL niet direct voor de hand liggend. 

Twee wegen kruisten elkaar. Gaëtan en Nick werden collega's en een vriendschap tussen twee uitersten was geboren. "99% verschillend met 1% overlap" oftewel de band tussen beide.

 

Mise en Place

Bij het uitzendkantoor, Mise en Place, bewandelden ze elk hun eigen pad. Gaëtan eerst als student, dan projectleider, projectmanager en uiteindelijk office manager. Nick startte met een vaste betrekking als projectmanager, werd dan brand manager voor het keukenlabel Cuise en nam uiteindelijk ook het office management van kantoor Leuven van Gaëtan over.

Beiden woonden op een gegeven moment in hetzelfde huis en deelden hetzelfde kantoor. Gaëtan blonk uit in structuur, administratie en organisatie, waar Nick de nadruk legde op sales en marketing. Een team ontstond.

 

Maak werk van je zaak

Na het afscheid van het uitzendkantoor startten de gesprekken over een eigen zaak. Beiden schreven zich in voor het traject 'Maak werk van je zaak', georganiseerd door Unizo en de VDAB. Hier werd in een begeleiding voorzien voor jonge starters. 

Een intieel businessplan in de uitzendsector werd uitgewerkt, getest en niet rendabel bevonden. Opgeven was geen optie. Wat nu?

 

Düsseldorf

Zowel Nick als Gaëtan droomden ook van een dagzaak in de horeca, ondertussen meer dan een passie. Echter, waarin kan je je nog onderscheiden? Wat zijn de trends, hoe ben je geen dertien in een dozijn?

In Düsseldorf werd door Gaëtan het antwoord gevonden: een wrapbar. Hij passeerde er een saladbar, waar men ook wraps verkocht en Urban Wraps was ontsproten. Even voorstellen aan Nick, een trip naar Düsseldorf en het businessplan uitwerken was de boodschap!

 

Opening

Na de haalbaarheidsstudie werd er naar een pand gezocht voor de opening van de allereerste wrapbar van het land. In de Minderbroedersrui, nummer 64, werd dit dan ook gevonden. Een hoop mislukkingen en eureka-momenten, potten verf en een mosmuur later was Urban Wraps klaar om geopend te worden. 

 

Klein gestart maar grote ambities

De eerste dagen waren loco! Regelmatig verkochten we uit, de capaciteit werd verhoogd en Urban Wraps stond op de kaart in Antwerpen! Stilaan groeiden we op social media, kwamen we terecht bij bedrijven etc. Meer en meer leverden we lunches op werkplekken en ook bezorgdiensten zoals Deliveroo en Take Eat Easy kwamen bij ons terecht. Waarna totaal onverwacht: Tomorrowland.

Eerst via evenementen in de pop-up store in de Kammenstraat en de zomer van 2016 op het festival zelf: MADNESS. 

Ten gevolge van al die groei en vraag was er nood aan uitbreiden. Het B2B verhaal ontstond, een productiekeuken werd gebouwd. Urban Wraps groeide van baby naar een opstandige tiener in het lunchsegment. In de wrapbar kwam Bart het team versterken zodat de catering een goeie start kon nemen.

In 2018 namen de festivals een grote vlucht. We hadden een erg drukke zomer en stonden op quasi elk groot festival in België en zelfs eentje in Nederland! Echter: dit was nog maar het begin van ons verhaal. Ondertussen werd de wrapbar gesloten, zodat we ons kunnen focussen op de eerste Urban Wraps 2.0. We hebben veel geleerd uit drie jaren en zetten deze ervaring nu op in een ge-upgrade, hippe en heerlijke nieuwe wrapbar. 

Blijf ons dus volgen, sharen, posten en liken. Maar vooral: do yourself a flavour. Bedankt voor alles wat we al hebben kunnen doen dankzij jullie, onze klanten!

 

Gaëtan en Nick

Deel met je vrienden:

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x